سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! قلبم را از محبّت نسبت به خودت، ترس از خودت، تصدیق و ایمان به خودت، هراس ازخودت و شوق به خودت، لبریز ساز، ای صاحب جلال وکرامت! [ـ امام صادق علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :0
کل بازدید :31858
تعداد کل یاداشته ها : 79
103/2/14
5:58 ع

بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز و به جامعه منتقل می شود


 

  • بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز و به جامعه منتقل می شود

    مدرس دانشگاه هاروارد گفت: برطرف کردن تمناهای عاطفی مهم‌ترین عامل تقویت‌کننده سلامت روان جامعه است.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ «سیدمحسن فاطمی» در همایش تقویت بهداشت روان در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه، با اشاره به این‌که بستر اصلی سلامت از خانواده‌ها آغاز می‌شود، گفت: هر چه خانواده‌ها از سلامت بیشتری برخوردار باشند، فضای سلامت محور را در ابعاد مختلف در اجتماع رواج می‌دهند.

    وی خاطرنشان کرد: بستر اصلی سلامت از خانواده آغاز می‌شود و به هر میزان، خانواده‌ها از سلامت بیشتری برخوردار باشند، فضای سلامت محور با ابعاد مختلف در اجتماع، مدرسه، محله و سازمان‌ها بیشتر تحقق خواهد یافت.

    این روان‌شناس با بیان این‌که از دیرباز پژوهشگران مختلف در حوزه ارتباط سلامت، خانواده و اجتماع مطالعه داشته‌اند، تصریح ‌کرد: انواع مختلفی از سبک‌ها در این حوزه مطالعه شده که از جمله آن سبک‌های اضطرابی است، آدم‌هایی که اضطرابی هستند دارای شاخص‌های کاملاً متفاوت با سبک‌های اجتنابی و ایمن هستند و در رفتارهای افراد در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، می‌تواند آثار مختلفی را نشان دهد.

    وی افزود: افراد اضطرابی میل بسیار زیاد به صمیمیت دارند. این افرد به صمیمی‌شدن روی آورده و از آن استقبال می‌کنند. اما زمانی ‌که صمیمی شدند همواره نگران این هستند که در صورت خروج فرد مقابل از رابطه چه خواهد شد و بسیار نگران رفتن آن فرد می‌شوند، بنابراین همواره این اضطراب، تشویش و نگرانی در رفتار آن‌ها مشهود و مشخص است و این افراد در رابطه‌ها بیش از حد نسبت به احساس خطر، حساس و هوشیار هستند. افراد اضطرابی شتاب‌زده عمل کرده و همین امر باعث می‌شود که فعالیت‌ آن‌ها الزاماً درست نباشد.

    مدرس دانشگاه هاروارد خاطرنشان کرد: در مقابل افراد اضطرابی‌، اجتنابی‌ها قرار دارند. این افراد عدم حساسیت نسبت به پاسخ‌های عاطفی نشان می‌دهند و یکی از ویژگی‌های اجتنابی‌ها این است که پیام‌های متناقض می‌دهند و به خاطر این رفتار متناقض، برای فرد مقابل همواره این تشکیک وجود دارد که آیا او مرا دوست دارد یا ندارد. هم‌چنین اجتنابی‌ها در رابطه‌ها هرگز به طرف اطمینان از حضورش را نمی‌دهند و همیشه از یک دیگری، صحبت می‌کنند که معنای آن دیگری این است که تو آن دیگری نیستی.

    وی با بیان ویژگی دلبستگی‌های اجتنابی‌ها، افزود: این افراد احساس بی‌تفاوتی نسبت به احساس طرف مقابل دارند که این امر احساس بی‌معنا بودن به طرف مقابل در رابطه‌های اجتماعی می‌دهد. پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که افراد اضطرابی با اجتنابی‌ها جفت و جور می‌شوند و به‌علل مختلف رفتاری و روان‌شناختی، این افراد با دو ویژگی رفتاری مختلف، همدیگر را پیدا ‌کنند. دلیل این امر این است که اضطرابی‌ها و اجتنابی‌ها، مولفه‌های ذهنی همدیگر را تایید خواهند کرد و چون اجتنابی‌ها پس می‌زنند و بی‌توجهی، اجتناب و استنکاف نشان می‌دهند و اضطرابی‌ها تضرع و التماس بیشتری را نشان می‌دهند.

    وی در ادامه با اشاره به این‌که خانواده در ایجاد سلامت نقش بسزایی دارد، گفت: اضطراب اصلی‌ترین عامل به هم ریختن سلامت جامعه است و در خانواده‌ها با برطرف شدن نیازها، افراد به آرامش ‌می‌رسند و در دسترس بودن‌های عاطفی و برطرف کردن تمناهای عاطفی از مواردی است که در خانواده‌ها باید تأمین شود.

    استاد روان‌شناسی افزود: تمناهای عاطفی مهم‌ترین عامل تقویت‌کننده سلامت است و به هر میزان که تمناهای عاطفی در خانواده پاسخ داده نشود ما در جامعه با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

    در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به این‌که 10 اسفندماه، نخستین مجمع سلامت استان زنجان برگزار شد، گفت: نکته کلیدی و هدف اصلی که این مجمع دنبال می‌کند، مشارکت جامعه در تمام سطوح و در جهت ایجاد و تأمین و ارتقای سلامت است.

    «پرویز قزلباش» افزود: این مجمع با مشارکت ادارات و نهادهای مردمی 149 اولویت را برای تأمین سلامت جامعه در نظر گرفت و از این تعداد 10 اولویت برتر را انتخاب کرد و شعار انسان سالم، سبک زندگی سالم و مشارکت مردمی در نظر گرفته شد.

    وی با بیان این‌که موضوع اجتماعی‌سازی سلامت، بحث جدی است که باید پیگیری شود و این یعنی این‌که ما بتوانیم منابع مختلف از خارج از حوزه سلامت بشناسیم و سازماندهی و توانمند کنیم، افزود: اگر دیروز به‌دنبال ساختن بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی بودیم، امروز با این رویکرد در جهت تعدیل و تغییر شیوه قدم بر می‌داریم.


  
  

بیماری لوپوس و راه های درمان آن


 

  • بیماری لوپوس و راه های درمان آن

    لوپوس چیست؟

    شاید در مورد بیماری لوپوس اطلاعات اندکی داشته باشید اما مطلب حاضر, یکی از کامل ترین و جامع ترین مطالب در مورد بیماری لوپوس است. با مطالعه ی این بخش از سایت دکتر سلام شما را بیش از پیش با بیماری لوپوس آشنا می کنیم.

    بیماری لوپوس و راه های درمان آنبیماری لوپوس و راه های درمان آن

    لوپوس را می توان از جمله بیماری های خودایمنی برشمرد که به علت تضعیف سیستم ایمنی بدن سلول های دفاعی به سلول ها و بافت های بدن حمله ور شده و آنها را مورد تهاجم قرار می دهند. از جمله اندام هایی که به وسیله لوپوس مورد حمله قرار می گیرند می توان به مفاصل، قلب, مغز، ریه و کلیه اشاره کرد. در این مطلب سعی داریم تا به علل بروز این اختلال و روش های مقابله و درمان بپردازیم. با دکتر سلام همراه باشید.

    لوپوس یک بیماری مزمن التهابی است که در آن سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و به اندام ها و بافت های بدن حمله می کند

    این بیماری می تواند برروی اندام هایی مانند مفاصل، پوست، کلیه، مغز ، قلب و ریه تأثیر منفی بگذارد.

    اغلب تشخیص این بیماری مشکل خواهد بود چرا که گاهی علائم و نشانه های این بیماری با علائم و نشانه های بیماری هایدیگر اشتباه گرفته می شود معمولا لوپوس با علامتی مانند بال پروانه در پوست صورت ظاهر می شود.

    البته این علامت در همه ی افراد به یک شکل دیده نمی شود.علائم بیماری لوپوس ممکن است به آرامی خود را نشان دهد و یا به صورت ناگهانی و گاهی هم به صورت خفیف و یا شدید ظاهر شوند. معمولا این علائم ابتدا به صورت خفیف نشان داده می شود و سپس شدت بیشتری پیدا می کند و یا شاید هم به صورتی موقتی متوقف شود.

    علائم و نشانه های بیماری با نشانه هایی مانند خستگی، تب، ضایعات پوستی، تنگی نفس، درد در ناحیه قفسه ی سینه، خشکی چشم ها، سردرد، سرگیجه و گاهی از دست دادن حافظه همراه می باشد.

    با توجه به اینکه همه ی این علائم در یک فرد مبتلا به بیماری لوپوس دیده نمی شود اما با رعایت اقدامات درمانی لازم می توان این علائم را تا حدی کنترل کرد.

    دلایل ایجاد بیماری لوپوس

    احتمال دارد بیماری لوپوس به دلایلی مانند مشکلات ژنتیک و یا عوامل محیطی به وجود آید، افرادی که زمینه ی ارثی ابتلا به این بیماری در آن ها دیده شده است، باید مواظب هرگونه تماس خود با محیط باشند چرا که گاهی وجود عوامل محیطی خطر بروز نشانه های این بیماری را افزایش می دهد این عوامل می تواند شامل موارد زیر باشد:

    در معرض قرار گرفتن آفتاب

    نور خورشید باعث می شود نشانه های بیماری خود را به سرعت نشان دهد.

    مصرف برخی از داروها

    مصرف برخی از داروها مانند دارو های ضد تشنج، داروی فشار خون، آنتی بیوتیک باعث ظاهر شدن نشانه های بیماری می شود، البته گاهی با قطع دارو علامت ها نیز خاموش می شود.

    عواملی که خطر این بیماری را افزایش می دهد :

    • جنسیت: خطر ابتلا به این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.
    • سن: بیشتر افراد در سنین 15تا 40 سال به این بیماری مبتلا می شوند، البته این بیماری در هر سنی ممکن است اتفاق بیافتد.
    • نژاد: لوپوس در آمریکایی های آفریقایی تبار، هیسپانیک ها و آسیایی ها شایع تر است.

    عوارض لوپوس

    از کار افتادن کلیه ها

    لوپوس با وارد کردن آسیب های جدی به کلیه ها باعث مرگ و میر در افراد مبتلا می شود.

    مغز

    این بیماری باعث اختلالات مغزی می شود که می تواند با علائمی مانند سردرد، سرگیجه، تغییرات رفتاری، توهم و حتی سکته مغزی همراه باشد.

    کم خونی

    این بیماری با ایجاد کم خونی ممکن است باعث لخته شدن خون و خونریزی شود.

    ریه ها

    این بیماری با التهاب پوشش قفسه سینه باعث اختلالات در تنفس می شود.

    قلب

    این بیماری می تواند باعث التهاب ماهیچه های قلب، شریان ها و غشای قلب شود و خطرحمله ی قلبی را افزایش دهد.

    عفونت

    معمولا خطر ابتلا به عفونت هایی مانند عفونت ادراری، عفونت تنفسی، تب خال و زونا در افراد مبتلا به لوپوس بیشتر است.

    سرطان

    احتمال بروز بیماری سرطان در افراد مبتلا به لوپوس افزایش می یابد.

    این علائم زمانی ظاهر می شود که جریان خون به بافت استخوانی کاهش یابد که اغلب باعث ترک های ریز در استخوان و فروپاشی آن می شودکه معمولا مفصل ران بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد.

    عوارض بارداری

    خطر ابتلا به فشار خون بالا و زایمان زودرس در زنانی که به این بیماری مبتلا هستند بیشتر است همچنین احتمال دارد این افراد گاهی با خطر سقط جنین هم روبرو شوند.

    در ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کرده و سوالات زیر را حتما با خود مرور کنید

    چه زمانی علائم بیماری آغاز شد؟

    آیا این علائم هرازگاهی بروز می کند و سپس ناپدید می شود؟

    چه چیزی آن را تحریک می کند؟

    آیا سابقه ی این بیماری در خانواده ی شما وجود دارد؟

    آیا از داروها و یا مکمل های مصرفی استفاده می کنید؟

    و در ادامه سوالات زیر را با مراجعه به پزشک بپرسید:

    از علت احتمالی بیماری سوال کنید.

    از آزمایشاتی که باید انجام شود، بپرسید.

    در صورتی که علت بیماری تشخیص داده نشد چه آزمایش های می تواند در تشخیص بیماری کمک کند؟

    چه روشی برای کنترل بیماری و یا کاهش نشانه های بیماری وجود دارد؟

    چه محدودیت هایی باید تا قبل از مشخص شدن علت انجام شود؟

    آیا حتما باید به پزشک مراجعه شود؟

    علاوه بر این سوالات می توانید سایر مواردی را که اطلاعات بیشتری از این بیماری به شما می دهد، از پزشک خود بپرسید.

    انتظار ما از پزشک

    به احتمال زیاد پزشک از شما سوالاتی شبیه به سوالات بالا خواهد پرسید سعی کنید به دقت به سوالات جواب دهید تا زمان بیشتری را برای سوالات دیگر که به شما در به دست آوردن اطلاعات بیشتر کمک می کند داشته باشید.

    سوالات احتمالی پزشکان

    آیا نور خورشید باعث حساسیت پوستی شماست؟

    آیا سرما انگشتان شما را بی حس و کم رنگ می کند؟

    آیا احساس می کنید در حافظه و تمرکز شما مشکلاتی به وجود آمده است؟

    وجود این علائم تا چه اندازه باعث محدودیت های شما در انجام فعالیت ها شده است؟

    چه بیماری خاص دیگری دارید؟

    آزمایش و تشخیص

    تشخیص این بیماری مشکل است، زیرا علائم و نشانه های این بیماری گاهی با علائم و نشانه های دیگر همراه می باشد و احتمال دارد در افراد مختلف به شکل های متفاوتی ظاهر شود که فقط با یک آزمایش تشخیص داده نمی شود بدین معنا که با آزمایشات مختلفی مانند آزمایش خون ، ادرار و گاهی با معاینات فیزیکی می توان آن را تشخیص داد.

    به سبک زندگی خود توجه کنید

    گاهی با اقدامات ساده می توان از شدت این بیماری جلوگیری کرد پس سعی کنید استراحت کافی را فراموش نکنید چرا که افراد مبتلا به این بیماری دچار خستگی های مداومی خواهند شد که این خستگی ها با خستگی هایی که معمولا تجربه می کنیم متفاوت است چون با استراحت کردن رفع نمی شود پیشنهاد می شود در طول شب خواب کافی داشته باشید و برای استراحت خود در طول روز برنامه ریزی داشته باشید.

    مراقب نور آفتاب باشید

    اشعه ی فرابنفشی که در نور خورشید وجود دارد به این بیماری کمک می کند تا علائم بیماری به سرعت خود را نشان دهد بنابراین، استفاده از لباس های مناسب مانند پیراهن آستین بلند، شلوار بلند، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب از بدن در برابر این بیماری محافظت می کند.

    ورزش فراموش نشود

    ورزش کردن از سرعت بیماری می کاهد و از بروز خطراتی مانند بیماری های قلبی و افسردگی و … جلوگیری می کند پس با ورزش سلامت عمومی بدت خود را تضمین کنید.

    از سیگار کشیدن بترسید

    سیگار ابتلا به بیماری قلبی و ظاهر شدن عوارض لوپوس در قلب و رگ های خونی را افزایش می دهد.

    یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید

    میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

    البته فراموش نکنید گاهی محدودیت هایی هم در رژیم غذایی به علت فشار خون بالا، نارسایی کلیوی و یا مشکلاتی در دستگاه گوارش خواهید داشت.

    مطالعه و سوال اعتماد به نفس، ترس و نگرانی شما را حل می کند

    در رابطه با این بیماری تا جایی که امکان دارد مطالعه کنید از پزشک و پرستار خود سوال کنید و از آنها بخواهید تا به شما منابع معتبری را جهت پاسخ به سوالاتتان معرفی کنند.

    در حقیقت با جمع آوری اطلاعات بیشتر می توانید به تقویت اعتماد به نفس خود کمک کنید از حمایت خانواده و دوستان خود فرار نکنید با آنها در رابطه با این بیماری صحبت کنید و شرایط روحی و جسمی خود را برای آن ها توضیح دهید.

    با انجام فعالیت هایی که به آنها علاقه دارید با استرس مبارزه کنید

    از تجاربی که دیگران از این بیماری به دست آورده اند استفاده کنید این به شما کمک می کند تا ازحمایت های این افراد برای مقابله ی بهتر از این بیماری بهره مند شوید.

    منبع: مجله پزشکی و سلامت


  
  

دکتر علی اصغر خدادوست ،پدر چشم پزشکی ایران درگذشت +عکس


 

  • دکتر علی اصغر خدادوست ،پدر چشم پزشکی ایران درگذشت +عکس

    دکتر خدادوست درگذشت

    علی‌اصغر خدادوست Ali Asghar Khodadoust در سال 1314 در شیراز زاده شد. وی دوران دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشت و سپس به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار آموزگاری شد. او در سال 1333 در آزمون ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت کرد و با درجه ممتاز بین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد.

    دکتر خدادوست دوره شش ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال 1341 از طرف دولت وقت برای گذراندن دوره تخصصی در آمریکا انتخاب شد.

    متخصص چشم پزشکی تاریخ فوت دکتر خدادوست پدر چشم پزشکی ایران بیوگرافی دکتر خدادوست بهترین چشم پزشک تهران ایست قلبی اخبار شیراز اخبار پزشکی

    پدرچشم پزشکی ایران به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در سال 1341 پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر شناخته شد.

    او در این دوران علاوه بر تحصیل در دانش‌های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش‌های پایه بود و مقاله‌های بسیاری در مجله‌های گوناگون به چاپ رسانید. ودر سال 1346 برای نخستین مرتبه اولین پیوند موفقیت آمیز قرنیه توسط این جراح در ایران انجام شد.

    دکتر خدادوست پس از پایان دوران تحصیل علی‌رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و تا سال 1359 در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز مشغول فعالیت شد.

    دکتر خدادوست استاد چشم پزشک دانشگاه های آمریکا و یکی ازچشم‌پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می‌پردازد. وی که دارای کرسی پیوند قرنیه در ایران و آمریکا است و علاوه بر ارتقای سطح تخصصی پیوند قرنیه در جهان، خدمات ارزنده ای را در پیشرفت علم چشم پزشکی در ایران انجام داده است.

    پرفسور خدادوست به طور متناوب از سوی شخصیت‌های برجسته‌ای در چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیه در دنیا معرفی شد است و شهرت وی علاوه بر مقالات علمی متعدد و تحقیقات گسترده درزمینه‌های مختلف و کیفیت درمان و تجربه در درمان جراحی، مدیون تحقیقات پایه‌ای در زمینه ناراحتی‌های سطح قرنیه‌است، تا آنجا که در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به افتخار وی Khodadoust line نامگذاری شده‌است. وی در شیراز بیمارستان فوق تخصصی چشم دکتر خدادوست را بنا کرد.

    متخصص چشم پزشکی تاریخ فوت دکتر خدادوست پدر چشم پزشکی ایران بیوگرافی دکتر خدادوست بهترین چشم پزشک تهران ایست قلبی اخبار شیراز اخبار پزشکی

    پرفسور علی اصغر خدادوست، جراح عالی‌قدر ایرانی ساعت 1:48 بامداد روز 19 اسفند سال 1396 (ساعت 16:18 روز 9 مارس 2018 به وقت محلی) به دلیل ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های امریکا فوت کرد.


  
  

پیامک و متن های زیبا برای تبریک روز زن و روز مادر +عکس نوشته


 

  • پیامک و متن های زیبا برای تبریک روز زن و روز مادر +عکس نوشته

    تبریک روز زن به همسر ، تبریک روز جهانی زن ، شعر روز زن ، عکس روز زن ،متن روز زن ،تبریک روز مادر ، متن زیبا برای روز زن

    بدهکار مهربونی قلب یه زنم که از بچگی صدام کرده پسرم/دخترم !

    اس ام اس عاشقانه مخصوص روز زن 96

    اس عاشقانه روز زن 96

    اس ام اس عاشقانه مخصوص روز مادر 96

    عکس نوشته عاشقانه جدید عکس نوشته دوستت دارم عکس نوشته تبریک روز مادر تبریک روز زن پیامک قشنگ روز مادر پیامک زیبا روز مادر پیامک زیبا روز زن پیامک روز زن پیامک جدید روز مادر پیامک جدید روز زن اس ام اس روز مادر اس ام اس روز زن

    ::::::

    مادرم را هیچوقت ندیدم که پرواز کند ؛ زیرا به پایش من را بسته بود ؛ پدرم را و همه ی زندگیش را …

    ::::::

    اس ام اس تبریک روز زن

    ::::::

    نبودن هایى هست که هیچ بودنى جبرانشان نمیکند و آدمهایی هستند که هرگز تکرار نمیشوند و تو آنگونه ای مـــــــــــــــادر …

    ::::::

    بوسه ام نثار تو مادر که نه تکرار می شوی و نه تکراری …

    ::::::

    مادرها اگه منطق داشتن مادر نمیشدند ، نمیشود با منطق انقدر عاشق بود !

    ::::::

    بعضی وقتا دروغ خوبه !

    به مادر کم طاقت باید دروغ گفت :

    باید بهش بگی حالم خوبه

    غذا خوبه

    هوا خوبه

    دلمون خوشه

    وقتی مادر خوب باشه یعنی همه چیز خوبه …

    ::::::

    به سلامتی مادر به خاطر اینکه همیشه از غمهامون شنید اما هیچوقت از غمهاش نگفت …

    ::::::

    دندانم شکست برای سنگریزه ای که در غذایم بود …

    دردم گرفت نه برای دندانم ، برای کم شدن سوی چشم مادرم !

    ::::::

    به سلامتی اونایی که حاضرن سرطان بگیرن ولی یه بار دیگه دستای مادراشونو روی پیشونیشون حس کنن !

    ::::::

    قند خون مادر بالاست ولی دلش اما همیشه شور می زند برای ما …

    اشکهای مادر مروارید شده است در صدف چشمانش ، دکترها اسمش را گذاشته اند آب مروارید !

    حرفها دارد چشمان مادر ؛ گویی زیرنویس فارسی دارد !

    دستانش را نوازش می کنم ؛ داستانی دارد دستانش …

    ::::::

    به سلامتی مادر که وقتی غذا سر سفره کم بیاد ، اولین کسی که از اون غذا دوس نداره خودشه !

    ::::::

    آنچه دارم همه از دولت پاینده ی توست

    دیده ام نور ور از چهره ی تابنده ی توست

    تا نهان در دل من مهر فزاینده ی توست

    هرچه باشم دل و جانم به خدا بنده ی توست

    ::::::

    کاش هیچوقت بزرگ نمیشدم تا برای همیشه در آغوش مادرم جا می گرفتم !

    ::::::

    صدای خنده ی مادرم ، حتی غم هایم را هم می خنداند !

    ::::::

    من به عشق در یک نگاه اعتقاد دارم چون در اولین نگاه زندگیم مادرم رو دیدم !

    ::::::

    شناسنامه رو بی خیال !

    محلِ تولد من ، آغوش گرم و پر محبت توئه مـــــادر …

    ::::::

    به سلامتی اونی که وقتی از مدرسه میومدم خونه میگفت از صبح تا حالا برات 1000تا صلوات فرستادم تا امتحانتو 20 بشی …

    عکس نوشته روز زن و روز مادر

    اس ام اس تبریک روز زن

    اس ام اس عاشقانه مخصوص روز زن 97

    اس عاشقانه روز زن 97

    متن عاشقانه روز زن 97

    اس ام اس عاشقانه مخصوص روز مادر 97

    ::::::

    یه روزی میاد که بعدش دیگه مهم نیست فردایی در کار هست یا نه ؟

    اون روز روزیه که مادرت پیشت نیست …

    ::::::

    مادرم پیامبری بود با زنبیلی پر از معجزه …

    یادم نمی رود در اولین سوزِ زمستانی ، النگویش را به بخاری تبدیل کرد …

    ::::::

    بزرگترین درد دنیا اینه که ببینی اونی که تا دیروز درداتو میکشیده داره درد میکشه !

    اون یه نفر مادره …

    ::::::

    مهم نیست در چه سنی باشم ، هر زمان چیز جدید یاد میگیرم دلم میخواهد فریاد بزنم : مامان بیا نگاه کن !

    ::::::

    اتفاقهایی هست که حسرت آن تا همیشه باقی میمانند مثل حسرت یک بار دیگر بوسیدن دستان مادر …

    ::::::

    آغوش تو ای مادر من بستر ناز است

    لالایی شب هات مرا گلشن ساز است

    رخسار و وجود تو مرا پیکر مهر است

    هم قبله و هم کعبه و هم عشق و نیاز است . . .

    مادر روزت مبارک

    :::::

    مرا به کعبه چه حاجت

    طواف می کنم “مادری” را که برای لمس دستانش هم

    وضو باید گرفت . . .

    روز مادر مبارک

    :::::

    مادرم ای بهتر از فصل بهار

    مادرم روشن تر از هر چشمه سار

    مادرم روزت مبارک ناز من

    مادرم تنها تویی آواز من . . .

    :::::

    زنم از دیده بر دل روی مادر / منم مست کمان ابــروی مادر

    گل از خجلت نقابی بر رخش زد / چو آمد عطر مشکین بــوی مادر . . .

    روزت مبارک ای بهترین و برترین

    :::::

    زنان تحصیل کرده همسران خوبی از آب در می آیند
    زیرا برای این که توضیح دهند که چرا غذا شور یا بی مزه شده
    واژه های بیشتری در دست دارند !
    ::
    ::
    می دونی چرا روز زن برای خانمها جواهرات و طلا میخرن
    روز مردبرای آقایون جوراب و زیرپوش !؟
    چون خلایق هرچه لایق
    (بزن اون دست قشنگرو)

    ::
    پیشاپیش 21 فروردین
    روز عاشقان جواهرات
    دشمنان گلگیر ماشین
    بانیان قرص
    عاملان ترافیک
    حامیان رنگ و لعاب
    و پر سر و صداترین موجودات خلقت
    بر تمامی مظلومان و زحمتکشان عالم (مردان) تسلیت باد !
    ::
    ::
    در ثانیه‌های بودنت می‌مانم
    در فصل شکست خوردنت می‌مانم
    یک سال نه ده سال چه فرقی دارد
    تا لحظه دل سپردنت می‌مانم و دوستت دارم . . .
    ::
    ::
    روز زن بر هر زن ، پیرزن،خواهر زن، برادر زن ، پدر زن، مادر زن ،
    سوزن ، آمپول زن ، پنبه زن ، بیل زن ، جر زن ، زیراب زن ،
    و بقیه زنها مبارک !
    ::
    ::
    خداوند لبخند زد و از لبخند او زن آفریده شد
    لبخند زیباى خداوند
    روزت مبارک!
    ::
    ::

    پیشاپیش روز مادر، زن، مادر زن، مادر شوهر، عمه، خاله،
    خواهر، نامزد،خواهر شوهر، زن دایی، زن عمو، دختر همسایه
    دختر همکلاسی، دختر همدانشگاهی، دختر همکار بابا اینا…
    بر تمامی بانوان و دختران ایرانی مبارک باد
    ::
    ::
    اگه میخواهیدروز زن بخاطر نگرفتن هدیه دچارافسردگی نشوید
    این ذکرراروزی 7 مرتبه تکرار کنید.
    من گل همیشه بهارم از کاکتوس انتظاری ندارم !
    ::
    ::
    زنان قبل از مادر شدن ، “پری”
    و بعد از مادر شدن تبدیل به “فرشته” می شوند . . .
    فرشته ی زمینی روزت مبارک
    ::
    ::
    و خداوند زن را نمک زندگی آفرید تا مرد را از گندیدگی نجات دهد !
    روز زن مبارک !
    ::
    ::
    یه ضرب المثل قدیمی میگه :
    عمر دست خداست ، زن وسیله است !
    روز زن مبارک
    ::
    ::
    چیزی که در زن ، قلب مرا تسخیر میکند ، مهربانی اوست
    نه روی زیبایش
    (شکسپیر)

    ::
    ::
    یار و همسر نگرفتم که گرو بود سرم
    او شده مادر و من با همه پیری پسرم
    او جگر گوشه هم از شیر بریده و هنوز
    من بیچاره همان عاشق خونین جگرم !
    (نجوای پسران مجرد عاشق پیشه !)

    ::
    ::

    مادر:
    کاشکی می شد بهت بگم؛
    چقدر صدات و دوست دارم
    لالایی هات و دوست دارم؛
    بغض صدات و دوست دارم

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادرای معنی ایثار تو گل باغ خدایی

    توی روزگار غربت با غم دل آشنایی

    مینویسم ازسرخط مادر ای معنی بودن

    مینویسم تا همیشه توئی لایق ستودن

    اس ام اس روز مادر

    آسودگی از محن ندارد مادر

    آسایش جان و تن ندارد مادر

    دارد غم و اندوه جگر گوشه خویش

    ورنه غم خویشتن ندارد مادر

     اس ام اس روز مادر

    خدا انداخت زیر پای مادر

    بهشتی کز همه چیز است برتر

    اگر خواهی شوی مهمان جنت

    نداری بهتر از مادر تو نعمت

    بود شرط بهشت این حرف آخر

    که باشی خاک زیر پای مادر

    اس ام اس روز مادر

    تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطرتو سرشار است

    از تبار فاطمه ای وگویی وجود تو را با مهر فاطمه سرشته اند

    پس همیشه دعایم کن چراکه دعایت سرمایه فردای من است.

    روزت مبارک

    اس ام اس روز مادر

    مادر ای پرواز نرم قاصدک

    مادر ای معنای عشق شاپرک

    ای تمام ناله هایت بی صدا

    مادر ای زیباترین شعر خدا

    روزت مبارک

    اس ام اس روز مادر

    مادر تنها کسیه که میتونی براش ناز کنی

    سرش داد و بیداد راه بندازی، باهاش قهر کنی!

    اما با اینکه تو مقصر بودی بازم با یه بشقاب غذا

    با لبخند میاد و میگه: با من قهری با غذا که قهر نیستی . . .

    اس ام اس روز مادر

    در پی گذشت سالها هنوزهم صدای قلب تو

    نوازشگر روح خسته من است مادرم . . .

    روزت مبارک باد

    اس ام اس روز مادر

    ای مادر عزیز که جانم فدای تـــو

    قربان مهربانی و لطف و صفای تو

    هرگز نشد محبت یاران و دوستان

    همپایه محبت و مهر و وفـــای تو

    روزت مبارک

    اس ام اس روز مادر

    گرامیداشت روز مادر، گرامیداشت فرشته ای آسمانی است

    که خداوند به هر انسانی در روی زمین یکی از آنها را هدیه داده است

    فقط و فقط یکی که هیچ جایگزینی ندارد. فرشته مهربان زندگی من

    روزت مبارک.

     اس ام اس روز مادر

    به یاد می آورم لحظه های فراز را که صدای او اعتبارم می بخشید و لحظه های نشیب را که اعتمادم به یاد می آورم افرای افراشته ای را به یاد می آورم مادرم را …

    اس ام اس روز مادر

    مادرم هستی من ز هستی توست تا هستم و هستی دارمت دوست !

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    بهشت ها برای تو آفریده شده اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند سر از خاک بر می آورند….

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادر تو غزل زیبای محبت و ایثاری…دوستت دارم و نام تو را با چشمه ها و رودها زمزمه میکنم……

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادرم، خواستم خوشبوترین گل دنیا را برایت هدیه بیاورم، اما دیدم تو خوشبوترین گل دنیا هستی.

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادرم، تو تنها ستاره‌ای هستی که در روز و شب می‌درخشی. ای ستاره‌ی زندگیم، تو را با تمام وجود دوست دارم.

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    بارانی از عشق و نمی هم ستاره ارزانی تویی که در تبار معصومانه‌ی نگاهت، چشمانِ خسته‌ی من ستاره می‌چیند. خوش‌آهنگ‌ترین نغمه‌های هستی نثار قلب خسته و صبورت. روزِ به اوج نشستنت مبارک.

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    آبی‌ترین، دریایی‌ترین و آسمانی‌ترین تقدسِ زندگی‌مان! دستان‌تان را بوسه می‌زنیم. روزتان مبارک .

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    در تمام زندگی ام مادرم تنها دلیل بودنم بود! روزت مبارک فرشته خلقت !

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه “مادر” است. زیباترین خطاب “مادر جان” است. “مادر” واژه ایست سرشار از امید و عشق. واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید. روزت مبارک مادر

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    زن هستی ساز و نظم ده و مهر گستر است ســـــــــــرچشمهء محبت و الطاف داور است بهر صفا و لطف خـــــــــــدا عشق مظهر است بعد از خـــــــدا به سجده بوَد زآنکه مادر است

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    به یاد می آورم لحظه های فراز را که صدای او اعتبارم می بخشید و لحظه های نشیب را که اعتمادم به یاد می آورم افرای افراشته ای را به یاد می آورم مادرم را …

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادر، ای لطیف ترین گل بوستان هستی، ای باغبان هستی من، گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند. گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد.

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    آسودگی از محن ندارد مادر آسایش جان و تن ندارد مادر دارد غم و اندوه جگر گوشه خویش ورنه غم خویشتن ندارد مادر

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    *;%’*
    *%;;%’*
    *;%*;%’*.
    *;*;%;*%*,
    )i(
    ( )
    مادرجون این دسته گل تقدیم تو،به شرط اونکه تو خودت گل باشی و من خاک زیر پات !

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    دو موجود هستی گرامی تر است
    یکی میهن و دیگرش مادر است
    ستایش کنم زن که او مادر است
    که مادر سزاوار زیب و زر است
    تو ای مادر من نوای میهن من
    کنم خواب در اغوشت ای سرور من

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    آسمانی پر از ستاره، دشتی پر از گل،
    تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش جا دارد
    به مادرم…
    که مهرش تا ابد در دلم جای دارد.

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    در آسمان آبی دلم، جایی برای ابرها نیست
    مادرم! دعایم کن که با دعایت، دلم خانه دردها نیست

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    گر پادشاه عالم شوی
    .
    .
    .
    .
    باز هم گدای مادری

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    بـــه ســـــلامتی مــــــــادری
    که بم گفت اگه اعصابت خورده
    داد بــــــــزن
    مــنـو بــــــــزن
    فقط تو خودت ننداز عـــــزیــــزم
    یه لحظه اشکم در اومد
    لعنت به من
    لعنت به من
    مامان دوست دارم…

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادر ، تک واژه ایست زیبا
    مادر ، عین زیبایی‌ست و البته که زیباتر از زیبایی چیزی نیست
    قلب بزرگ خدا در سینه‌ی مادران می‌تپد
    مادر ، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا
    آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادر! در ستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود
    و گلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.
    روزت مبارک

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    دنیای کودکی ام سرشار از طنین دل انگیز توست
    تمام خاطرات کودکی ام را خط به خط با نام تو نوشته امو همیشه تورا می ستایم.

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

     مادرم سواد شعر ندارد …
    اما خودش زیباترین شعر دنیاست …

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    لحظه‌ های با تو بودن
    از عمرم حساب نمی شوند
    از آخرتم حساب می شوند ، از بهشت
    زیرا که بهشت زیر پای توست مادر
    دوستت دارم روزت مبارک

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادرم……………
    هیچی از دنیا نمیخوام وقتی میخندی کنارم
    من تموم شادی هامو واسه تو کنار میزارم

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادری دارم اسمانی و لطیف
    و به اندازه دل دریایی همه مادران مادر
    روزت مبارک.

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    محبت مادرتو با “هان” و “چیه” جواب میدی !!! زنگ یه غریبه رو با جونم؟؟؟
    .
    .
    .
    روز مادر بر همه مادران دلسوز مبارک .

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    شناسنامه رو بیخیال!!!
    محل تولد من اغوش گرم و پرمحبت توئه مادرم…

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادر ای پرواز نرم قاصدک/مادر ای معنای عشق شاپرک
    ای تمام نالهایت بی صدا / مادر ای زیبا ترین شعر خدا

    ♥♥♥♥♥♥♥♥ تبریک روز مادر ♥♥♥♥♥♥♥♥

    مادر را هیچوقت ندیدم که پرواز کند
    زیرا به پاهایش…
    من را بسته بود…پدرم را و همه زندگیش را….


  
  
   1   2      >